Het uitschrijven
van een pitch,
zo doet u dat.
Pitchen is een mooie manier om te ervaren of een geselecteerd bureau goed bij uw organisatie past. Pitchen vraagt veel tijd, energie en geld van alle betrokken partijen. Maak de kans op succes daarom zo groot mogelijk door u goed voor te bereiden en dat u zich bewust bent van de spelregels. Een vlekkeloze samenwerking steunt op verwachtingsmanagement van beide partijen.
U hebt als organisatie besloten een nieuwe weg in te slaan met bijvoorbeeld een nieuwe website, huisstijl of merkstrategie.
Maar hoe nu verder? Op zoek naar de juiste partner die u begrijpt, maar ook die u kan voorzien van de juiste strategie, beleving, techniek en met voorkeur ook de uitvoering. En.. het liefst ook met veel ervaring. Lekker makkelijk toch?, Alles onder een dak.
Hieronder leest u een stappenplan die u naar eigen inzicht en inbreng kan finetunen. Dit stappenplan geeft u handvatten om een goede briefing te maken voor het aanschrijven van reclame- en communicatiebureaus. Zodat verwachtingen gestroomlijnd worden.
Het uitschrijven van een pitch
in 15 stappen:
1. Begeleidend schrijven
2. Wie zijn wij?
3. Wat doen we?
4. Hoe doen we dat?
5. Voor wie doen we dat?
6. Welk doel willen we ermee bereiken?
7. Huidige situatie
8. Onze concurrenten
9. Waarom is ons product anders?
10. Onze propositie
11. Waar zijn we naar op zoek?
12. Waarop beoordelen we uw presentatie?
13. Onze tegemoetkoming
14. Doet u mee?
15. Vragen en opmerkingen
Wilt u graag de uitgeschreven versie per stap. Zodat u vanaf het voorbeeld het zelf verder kan uitwerken.
Download via de button het stappenplan voor eigen gebruik.
Veel succes met de uitvoering
Hulp nodig met concrete invulling van het uitschrijven van een pitch? Of wilt u ons graag uitdagen als bureau om te pitchen?
Neem dan contact op met Rob Verhoeven, Art director rob@publik.nl of bel naar040 782 0842