Huisstijlontwikkeling en merkcommunicatie.
Dit zijn de 7 stappen die wij doorlopen;

Social media platformen worden steeds groter. Je merk zichtbaar maken op social media wordt hierdoor steeds belangrijker. Hiervoor hebben wij een plan samengesteld waarvan wij zijn overtuigd dat dit voor ieder/jullie bedrijf goed werkt. Dit is een globaal plan welke op maat wordt ingevuld. Bekijk hier onze referenties.

Een social media plan op maat.
Dit zijn de 8 stappen die wij doorlopen;

Social media platformen worden steeds groter. Je merk zichtbaar maken op social media wordt hierdoor steeds belangrijker. Hiervoor hebben wij een plan samengesteld waarvan wij zijn overtuigd dat dit voor ieder/jullie bedrijf goed werkt. Dit is een globaal plan welke op maat wordt ingevuld. Bekijk hier onze referenties.

Samen aan tafel

Lees hieronder verder hoe dit plan eruit ziet:

Planning activiteiten

– Project inventarisatie
– Definitieve offerte
– Briefing en de-briefing

Planning activiteiten

– Project inventarisatie
– Definitieve offerte
– Briefing en de-briefing

Doepgroep bepalen

Doepgroep bepalen

– Research
– Missie van het bedrijf
– Kernwaarde / USP (Unique Selling point)
– Doelgroep / concurrentie analyse
– Betrokkenheid
– Conversies

– Research

– Missie van het bedrijf
– Kernwaarde / USP (Unique Selling point)
– Doelgroep / concurrentie analyse
– Betrokkenheid

– Conversies

Social media platform bepalen

Social media platform bepalen

– Op welk social media platform is jouw doelgroep te vinden?

– In welke maten kan dit platform jouw doelgroep voorzien van informatie en interactie?



Globaal zien we dat dit de beste combinaties zijn tussen platform en doelgroep:


– Facebook: hier bevinden zich alle volwassen. Ook interessant bij de oudere doelgroep die steeds meer online is.

– Instagram: de doelgroep van jongeren en jongvolwassen zit voornamelijk op dit platform. Toch heeft dit platform een brede doelgroep van 15 tot en met 40 jaar.

– LinkedIn: de zakelijke doelgroep vanaf de jonge professionals tot aan senior management

– Op welk social media platform is jouw doelgroep te vinden?

– In welke maten kan dit platform jouw doelgroep voorzien van informatie en interactie?



Globaal zien we dat dit de beste combinaties zijn tussen platform en doelgroep:


– Facebook: hier bevinden zich alle volwassen. Ook interessant bij de oudere doelgroep die steeds meer online is.

– Instagram: de doelgroep van jongeren en jongvolwassen zit voornamelijk op dit platform. Toch heeft dit platform een brede doelgroep van 15 tot en met 40 jaar.

– LinkedIn: de zakelijke doelgroep vanaf de jonge professionals tot aan senior management

Contentstrategie / plan van aanpak

Contentstrategie

– Doelstelling
– Marketing funnel / campagne structuur bepalen

– Social media kalender opstellen (per maand). Deze bestaat uit advertentie en reguliere posts.
– Inspelen op speciale dagen en gebeurtenissen 

– Maak gebruik van lead magnets (zoals een digitaal magazine, vrijblijvende offerte, winactie of een kortingsactie)

Marketing funnel
– Top of funnel: doelgroep bereiken die het bedrijf nog niet kent. Tussen de 3 tot 5 verschillende doelgroepen.


– Middle of funnel: retargeting op de doelgroep die geïnteresseerd is. Tussen de 3 tot 5 verschillende doelgroepen. (Bijvoorbeeld een review)

– Bottom of funnel: retargeting op de twijfelaars. 1 doelgroep. (Bijvoorbeeld betalen met Klarna, nu als actie of nog maar een paar plekken vrij)

– Doelstelling
– Marketing funnel / campagne structuur bepalen

– Social media kalender opstellen (per maand). Deze bestaat uit advertentie en reguliere posts.
– Inspelen op speciale dagen en gebeurtenissen 

– Maak gebruik van lead magnets (zoals een digitaal magazine, vrijblijvende offerte, winactie of een kortingsactie)

Marketing funnel
– Top of funnel: doelgroep bereiken die het bedrijf nog niet kent. Tussen de 3 tot 5 verschillende doelgroepen.


– Middle of funnel: retargeting op de doelgroep die geïnteresseerd is. Tussen de 3 tot 5 verschillende doelgroepen. (Bijvoorbeeld een review)

– Bottom of funnel: retargeting op de twijfelaars. 1 doelgroep. (Bijvoorbeeld betalen met Klarna, nu als actie of nog maar een paar plekken vrij)

Content opmaken voor de campagne

Content opmaken voor de campagne

– Visuals opmaken passend bij de funnel

– Opbouw van een bericht (Stopper, uitleg en CTA)

– Landingspagina opmaken (mocht dit nodig zijn)

– Visuals opmaken passend bij de funnel

– Opbouw van een bericht (Stopper, uitleg en CTA)

– Landingspagina opmaken (mocht dit nodig zijn)

(Advertentie) Budget

(Advertentie) Budget

– Volledig installeren van het social media platform voor jouw bedrijf. Inclusief advertentie account aanmaken, het koppelen van de pagina aan de website en de pixel installeren (mocht dit nodig zijn).
– Adverteren zorgt voor meer betrokkenheid en bereik
– Reserveer of maak indien mogelijk extra budget vrij
– Testen met een bedrag hoe goed dit werkt. (Bijschalen waar nodig)
Rekensom; advertentie uitgaven / aantal gegenereerde leads = kosten per lead
– Conversie instellen

– Volledig installeren van het social media platform voor jouw bedrijf. Inclusief advertentie account aanmaken, het koppelen van de pagina aan de website en de pixel installeren (mocht dit nodig zijn).
– Adverteren zorgt voor meer betrokkenheid en bereik
– Reserveer of maak indien mogelijk extra budget vrij
– Testen met een bedrag hoe goed dit werkt. (Bijschalen waar nodig)
Rekensom; advertentie uitgaven / aantal gegenereerde leads = kosten per lead
– Conversie instellen

Interactie

Interactie

– Zorg voor interactie! Reageer ALTIJD! Kan ook met een Like.
– Verras het Publiek
– Laat zien dat je actief bent op social media. (Bijvoorbeeld door een story of een post in de tijdlijn)
– Oproepen tot actie!
– Lead magnet (zoals een (digitaal) magazine, vrijblijvende offerte, winactie of een kortingsactie)

– Zorg voor interactie! Reageer ALTIJD! Kan ook met een Like.
– Verras het Publiek
– Laat zien dat je actief bent op social media. (Bijvoorbeeld door een story of een post in de tijdlijn)
– Oproepen tot actie!
– Lead magnet (zoals een (digitaal) magazine, vrijblijvende offerte, winactie of een kortingsactie)

Resultaten meten en optimaliseren

Resultaten meten en optimaliseren

– Resultaten analyseren
– Nakijken wat niet werkt en wel werkt. Advertentie die niet goed werken uitzetten.
– Frequentie belangrijk om goed in te gaten te houden. Een bericht moet goed bekeken worden, maar 1 persoon moet niet meer dan 2 keer een advertentie zien. Hierdoor lijkt het SPAM.

Het belangrijkste is om daarom te blijven meten, leren en optimaliseren.

– Resultaten analyseren
– Nakijken wat niet werkt en wel werkt. Advertentie die niet goed werken uitzetten.
– Frequentie belangrijk om goed in te gaten te houden. Een bericht moet goed bekeken worden, maar 1 persoon moet niet meer dan 2 keer een advertentie zien. Hierdoor lijkt het SPAM.

Het belangrijkste is om daarom te blijven meten, leren en optimaliseren.

Dank je wel voor jouw
interesse in Publik

Maak vrijblijvend kennis met onze aanpak. Vraag via onderstaande button een GRATIS kennismaking aan voor een leuke en inspirerende brainstormsessie. We kijken er nu al naar uit, u te mogen begroeten.

Kennismaken