Maak online indruk met slimme webapplicaties.
Dit zijn de 5 stappen die wij doorlopen;

Online is leading in de hedendaagse communicatiemix. En die rol wordt alleen maar groter. Uw doelgroep wordt namelijk steeds mobieler en informatie is overal te vinden en te krijgen. Het succes van online staat of valt dus met de vindbaarheid en usability van de applicatie. Hoe vindt de doelgroep mij? Welke zoektermen worden gebruikt? Hoe navigeert iemand door mijn website? En hoe vindt de klant zijn gewenste informatie? Al deze vragen komen aan bod bij de realisatie van webapplicaties. Daarmee zorgen we ervoor dat uw boodschap ook online zo helder mogelijk wordt uitgerold. Bekijk hier onze referenties.

samen aan tafel

Lees hieronder verder hoe dit plan eruit ziet:

Maak online indruk met slimme webapplicaties.
Dit zijn de 5 stappen die wij doorlopen;

Online is leading in de hedendaagse communicatiemix. En die rol wordt alleen maar groter. Uw doelgroep wordt namelijk steeds mobieler en informatie is overal te vinden en te krijgen. Het succes van online staat of valt dus met de vindbaarheid en usability van de applicatie. Hoe vindt de doelgroep mij? Welke zoektermen worden gebruikt? Hoe navigeert iemand door mijn website? En hoe vindt de klant zijn gewenste informatie? Al deze vragen komen aan bod bij de realisatie van webapplicaties. Daarmee zorgen we ervoor dat uw boodschap ook online zo helder mogelijk wordt uitgerold. Bekijk hier onze referenties.

Samen om tafel

Lees hieronder verder hoe dit plan eruit ziet:

Plan

Plan

Een website op zich is geen doel. Het is een prachtig instrument om naar een bepaald doel toe te werken. Voordat we dit instrument gaan vormgeven moeten we eerst bepalen waarvoor we het gaan gebruiken. We analyseren indien nodig de huidige website, stellen doelen op en omschrijven de doelgroep. Wat is de gewenste conversie?

Een website op zich is geen doel. Het is een prachtig instrument om naar een bepaald doel toe te werken. Voordat we dit instrument gaan vormgeven moeten we eerst bepalen waarvoor we het gaan gebruiken. We analyseren indien nodig de huidige website, stellen doelen op en omschrijven de doelgroep. Wat is de gewenste conversie?

Inhoud

Inhoud

In het hele traject is de inhoud vaak het ondergeschoven kind, maar wellicht het belangrijkste onderdeel. We moeten niet vergeten dat een website vorm geeft aan een bepaalde inhoud. We kunnen dus ook daadwerkelijk pas iets gaan vormgeven als we de inhoud kennen. Denk hierbij aan het verzamelen van informatie, het bepalen van ‘tone of voice’ / taalgebruik, schrijven van pagina-teksten, het bepalen koppen en leads, schrijven van CTA teksten, fotografie en nog veel meer. Binnen ons netwerk hebben wij al deze disciplines voorhanden en kunnen we hierin adviseren.

In het hele traject is de inhoud vaak het ondergeschoven kind, maar wellicht het belangrijkste onderdeel. We moeten niet vergeten dat een website vorm geeft aan een bepaalde inhoud. We kunnen dus ook daadwerkelijk pas iets gaan vormgeven als we de inhoud kennen. Denk hierbij aan het verzamelen van informatie, het bepalen van ‘tone of voice’ / taalgebruik, schrijven van pagina-teksten, het bepalen koppen en leads, schrijven van CTA teksten, fotografie en nog veel meer. Binnen ons netwerk hebben wij al deze disciplines voorhanden en kunnen we hierin adviseren.

Blauwdruk

Blauwdruk

In deze stap worden alle pagina’s ontworpen als draadmodel. Hiermee creëren we als het ware een blauwdruk voor de toekomstige site en brengen we de indeling en routing goed in beeld zonder dat we afgeleid worden door grafische elementen of details. In deze fase definiëren we ook de CTA’s (Calls To Action, sjiek woord voor knoppen) en formulieren. Aan de hand van een click-through model lopen we deze blauwdruk door en is er ruimte voor feedback.

In deze stap worden alle pagina’s ontworpen als draadmodel. Hiermee creëren we als het ware een blauwdruk voor de toekomstige site en brengen we de indeling en routing goed in beeld zonder dat we afgeleid worden door grafische elementen of details. In deze fase definiëren we ook de CTA’s (Calls To Action, sjiek woord voor knoppen) en formulieren. Aan de hand van een click-through model lopen we deze blauwdruk door en is er ruimte voor feedback.

Ontwerp

Ontwerp

Aan de hand van de eerder gezette stappen zetten wij de blauwdruk om in een grafisch ontwerp voor verschillende apparaten en schermformaten. In deze fase bepalen we de kleuren, logo, lettertypes, knoppen en alle andere mogelijke grafische elementen.

Aan de hand van de eerder gezette stappen zetten wij de blauwdruk om in een grafisch ontwerp voor verschillende apparaten en schermformaten. In deze fase bepalen we de kleuren, logo, lettertypes, knoppen en alle andere mogelijke grafische elementen.

Techniek

Techniek

Na het bepalen van alle technische eisen worden de grafische ontwerpen omgezet naar code. We werken op basis van WordPress en creëren onze eigen op maat gemaakte templates. Dat betekent dat de website precies doet wat ie moet doen en ook de achterkant wordt gebruikersvriendelijk ingericht. Wij zullen de website compleet met content opleveren. Na uitvoerig nalopen van content en het testen van de techniek plaatsen we de website live. Altijd weer een moment om even stil bij te staan.

Na het bepalen van alle technische eisen worden de grafische ontwerpen omgezet naar code. We werken op basis van WordPress en creëren onze eigen op maat gemaakte templates. Dat betekent dat de website precies doet wat ie moet doen en ook de achterkant wordt gebruikersvriendelijk ingericht. Wij zullen de website compleet met content opleveren. Na uitvoerig nalopen van content en het testen van de techniek plaatsen we de website live. Altijd weer een moment om even stil bij te staan.

Dank je wel voor jouw
interesse in Publik

Maak vrijblijvend kennis met onze aanpak. Vraag via onderstaande button een GRATIS kennismaking aan voor een leuke en inspirerende brainstormsessie. We kijken er nu al naar uit, u te mogen begroeten.

Kennismaken